Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2022

ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ … ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

 


Ø   Ξαναδιαβάζω στο σπίτι το κείμενο που διδάχτηκα στην τάξη και προσπαθώ να το κατανοήσω.  Ιδιαίτερα προσέχω τον τίτλο του και πώς αυτός συνδέεται με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το κείμενο.

 

Ø   Φέρνω στο μυαλό μου όσα συζητήθηκαν στην τάξη. Γι΄αυτό είναι απαραίτητο να κρατώ σημειώσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

 

Ø   Έχω κατανοήσει το κείμενο όταν μπορώ να το διηγηθώ με συντομία σε κάποιον που δεν το έχει διαβάσει.

 

Μπορώ δηλαδή να πω :

 

§  Τι, πού, πότε και γιατί έγινε κάτι;

§  Ποιοι παίρνουν μέρος στην ιστορία  (οι ήρωες) ;

§  Τι προσπαθεί ο συγγραφέας να μας πει με το κείμενό του ;

§  Έχει κάποια σχέση με τις δικές μου εμπειρίες – βιώματα ;

§  Τι θα θυμάμαι από το κείμενο ;

 

Ø  Επίσης πρέπει να μπορώ :

 

§  Να κάνω την περίληψή του, να το χωρίζω σε ενότητες και να βάζω πλαγιότιτλους.

§  Να σχολιάζω συγκεκριμένες φράσεις.

§  Να εντοπίζω τα σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές, κ.λπ.).

§  Να γράφω τους χαρακτηρισμούς και τα συναισθήματα των ηρώων.

§  Να ξέρω για την αφήγηση, τον αφηγητή και τους αφηγηματικούς τρόπους.

§  Να σχολιάζω τη γλώσσα και το ύφος του κειμένου.


Για τις γραπτές εργασίες στο σπίτι :

 

Ø  Διαβάζω καλά την εργασία – ερώτηση. Ποτέ δεν ξεκινώ να απαντήσω, αν δεν έχω κατανοήσει αυτό που μου ζητάει.

Ø  Οι ερωτήσεις  στα Κείμενα  χρειάζονται ανάπτυξη και δεν τις απαντούμε σε δυο – τρεις σειρές. Αναπτύσσουμε τις σκέψεις μας δημιουργώντας σωστές παραγράφους, ώστε να καλύψουμε όλες τις πλευρές της ερώτησης.

Ø  Προσέχω λοιπόν όχι μόνο τι θα γράψω, αλλά και πώς θα το γράψω, δηλαδή το λεξιλόγιο, τη σύνταξη, τη στίξη.

Ø  Αν δυσκολεύομαι και ζητήσω βοήθεια από άλλους ή σχολικά βοηθήματα, φροντίζω αυτό που τελικά θα γράψω να είναι δικό μου δημιούργημα, όσο απλό κι αν είναι.

 

Καλή μελέτη !

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου