ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1. H αφηγήτρια παραδέχεται ότι η μητέρα «ζούσε περισσότερο στο σπίτι και τιμωρούσε συνεπώς συχνότερα και ευκολότερα». Γιατί τότε
η μορφή του πατέρα εμπνέει μεγαλύτερο φόβο στα παιδιά, σύμφωνα με το κείμενο;
Μονάδες 6
2. Να αντιστοιχίσετε τα δεδομένα της Στήλης Α’ με τα εκφραστικά μέσα της Στήλης Β’ :
Στήλη Α’
|
Στήλη Β’
|
«Μάτια που πετούσαν φλόγες»
|
1. Παρομοίωση
|
«Θεότης απρόσιτος, μα θεότης»
|
2. Ασύνδετο σχήμα
|
«Ξέροντας και μην ξέροντας»
|
3. Μεταφορά
|
«Κορμί, ίσιο σαν λαμπάδα.»
|
4. Επανάληψη
|
«Ο πατέρας μου ήταν βίαιος, θυμώδης,
αυθαίρετος, κοτζάμπασης.»
|
5. Εικόνα
|
«Θυμούμαι… ένας στρειδάς άνοιγε στρείδια…» |
6. Αντίθεση
|
Μονάδες 6
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ : Επιλέξτε ένα από τα δύο θέματα (περίπου 200 λέξεις).
1. Με αφορμή το κείμενο γράφετε ένα άρθρο στο ιστολόγιο του σχολείου σας για τις σχέσεις γονιών και παιδιών σε παλαιότερες εποχές και κάνετε σύγκριση με την εποχή που ζούμε .
2. «Τον πλήρωσες;», ρώτησε η μητέρα, σαν μπήκαμε στην τραπεζαρία. : να γράψετε ένα διάλογο ανάμεσα στον πατέρα, τη μητέρα και την Πηνελόπη, που να δίνει μια διαφορετική εξέλιξη στο περιστατικό με τα στρείδια.
Μονάδες 8
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου