Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ... ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ (ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ - ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ)



ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ


Πριν πάω να γράψω,  διαδικτυακά μου αστεράκια, φροντίζω να έχω κάνει τα εξής :
1. Ξέρω να απαντώ στις ερωτήσεις κατανόησης των κειμένων του σχολικού βιβλίου (μετάφραση ζητείται μόνο στην Γ' Γυμνασίου).
2. Μαθαίνω τις σημασίες των λέξεων της 2ης και της 3ης στήλης του Λεξιλογικού Πίνακα .
3. Διαβάζω καλά τις ασκήσεις του Λεξιλογικού Πίνακα και των Ετυμολογικών.
4. Ξέρω τη θεωρία της γραμματικής / του συντακτικού, στα οποία εξετάζομαι και μπορώ να λύνω τις ασκήσεις του βιβλίου και άλλες παρόμοιες.
5. Διαβάζω το παράλληλο κείμενο (αν μου το ζητήσει ο καθηγητής / η καθηγήτριά μου) και είμαι σε θέση να απαντώ στις ερωτήσεις. (Δεν απαιτείται η μετάφραση του κειμένου και συνήθως η ερώτηση που μπαίνει αφορά σύγκριση με το κείμενο της ενότητας).
6. Ξαναδιαβάζω το υλικό που έχω κάνει στην τάξη με τον / τη φιλόλογό μου (παρόμοια θα βάλει!!!).

Όταν γράφω στις εξετάσεις, είμαι συγκεντρωμένος/η στο γραπτό μου, διαβάζω καλά τις εκφωνήσεις και απαντώ μόνο σε ό,τι μου ζητείται, δεν αφήνω κανένα ερώτημα αναπάντητο και στο τέλος ξαναελέγχω το γραπτό μου. Προσέχω ιδιαίτερα τους τόνους και τις καταλήξεις (να είναι σωστά) και αυτό που γράφω να είναι κατανοητό από τους άλλους και να βγάζει νόημα!!!


 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ, ΙΛΙΑΔΑ, ΕΛΕΝΗ)

Πριν πάω να γράψω , πρέπει να έχω κάνει τα εξής :
1. Να έχω διαβάσει την εισαγωγή.
2. Να έχω διαβάσει και να έχω κατανοήσει το κείμενο.
3. Να μπορώ να κάνω την περίληψή του.
4. Να ξέρω να το χωρίζω σε ενότητες και να βάζω πλαγιότιτλους.
5. Να έχω διαβάσει τα σχόλια του βιβλίου.
6. Να μπορώ να χαρακτηρίζω τα βασικά πρόσωπα και να γράφω τα συναισθήματά τους.
7. Να είμαι σε θέση να εντοπίζω τα στοιχεία πολιτισμού και να σχολιάζω τις αξίες, τα ήθη και τα έθιμα.
8. Να βρίσκω τα σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές), τις προοικονομίες, τις επιβραδύνσεις, τις αποστροφές, τις ειρωνείες, την αντίθεση είναι / φαίνεσθαι και τις εικόνες.
9. Να ξέρω τους αφηγηματικούς τρόπους του κειμένου (αφήγηση, διάλογος, περιγραφή).


Όταν γράφω , είμαι συγκεντρωμένος/η στο γραπτό μου, διαβάζω καλά τις εκφωνήσεις και απαντώ μόνο σε ό,τι μου ζητείται. Δεν αφήνω κανένα ερώτημα αναπάντητο και στο τέλος ξαναελέγχω το γραπτό μου. Προσέχω αυτό που γράφω να είναι κατανοητό στους άλλους και να βγάζει νόημα!!!

ΠΗΓΗ : http://filologoupoli.blogspot.gr  (Μαρία Αθανασίου) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου