1. Σε ποια σημεία του κειμένου διακρίνετε την αγάπη του αρχιμάστορα για το επάγγελμά του;
Μονάδες 6
2. α) Να αντιστοιχίσετε τα δεδομένα της στήλης Α’ με τα εκφραστικά μέσα της στήλης Β’ :
Στήλη Α’
|
Στήλη Β’
|
«Τα αρχοντικά κοιτάζανε στη θάλασσα και στα βουνά της Μικρασίας.»
|
1. Παρομοίωση
|
«δύο ειδήσεις πέταγε κάποιος μεγαλόφωνα »
|
2. Ασύνδετο σχήμα
|
«μια επιγραφή, φαρδιά πλατιά, με τ’
όνομά του και δίπλα «Εισαγωγαί — Εξαγωγαί»
|
3. Μεταφορά
|
«νιώθαμε περήφανοι σαν να ’τανε δικό μας σπίτι»
|
4. Επανάληψη και αντίθεση
|
«Γνωρίζαμε τα χούγια της, τη φύση της, πώς την
πιάνεις, πώς τη χτυπάς ..., πώς
την τοποθετείς και πώς
χαντρώνεις.»
|
5. Εικόνα
|
«Τα λέγανε έτσι, τα λέγανε αλλιώς.» |
6. Προσωποποίηση
|
β) Να δώσετε έναν διαφορετικό τίτλο στο απόσπασμα.
Μονάδες 6
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ : Επιλέξτε ένα από τα δύο θέματα (περίπου 200 λέξεις).
1. Γράφεις στο ιστολόγιο του σχολείου σου ένα άρθρο για τα παραδοσιακά επαγγέλματα που χάνονται στις μέρες μας και για τους λόγους που οδηγούν στην εξαφάνισή τους.
2. Φαντάσου ότι είσαι έμπορος και ζεις στη Μυτιλήνη στα τέλη του 19ου αιώνα. Γράψε ένα διάλογο όπου συζητάς με έναν φίλο σου για τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα (ατμός, νέα μεταφορικά μέσα) και τις αλλαγές που θα επιφέρουν στην εργασία και τη ζωή των ανθρώπων γενικότερα.
Μονάδες 8
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου