1. Ποιες αλλαγές σημειώνονται στον τρόπο με τον οποίο βλέπει τα πράγματα η Ελένη ύστερα από την εγκατάσταση της Αγγελικής στο σπίτι; (μία παράγραφος)
Μονάδες 6
2. α) Να αντιστοιχίσετε τα δεδομένα της στήλης Α’ με τα εκφραστικά μέσα της στήλης Β’ :
Στήλη Α’
|
Στήλη Β’
|
«με το αύριο που ερχόταν τρέχοντας»
|
1. Παρομοίωση
|
«τα κατάφερε να γεμίσει τη μέρα μου»
|
2. Ασύνδετο σχήμα
|
«κάτι
απογεύματα στην κουζίνα ή την ώρα που ανέβαιναν για ύπνο στο δωμάτιό
τους, τους έβλεπα να κουβεντιάζουν τρυφερά »
|
3. Μεταφορά
|
«Ο Μάρκος μου ήρθε σαν ένα ωραίο δώρο»
|
4. Υπερβολή
|
«για τη στέρνα που θα την κάναμε πισίνα, ...
για να γνωρίσουμε τον κόσμο.»
|
5. Εικόνα
|
«είχα ψοφήσει στη δίαιτα.» |
6. Προσωποποίηση
|
β) Να δώσετε έναν διαφορετικό τίτλο στο απόσπασμα.
Μονάδες 6
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ : Επιλέξτε ένα από τα δύο θέματα (100 - 150 περίπου λέξεις).
1.
Το διαζύγιο αποτελεί ένα σύνηθες κοινωνικό φαινόμενο στις μέρες μας. Γράφεις στο ιστολόγιο του σχολείου σου ένα άρθρο για τις συνέπειες που έχει η διάλυση της οικογένειας στα παιδιά.
2.
Φαντάσου ότι είσαι η μητέρα της Ελένης και γράφεις στο ημερολόγιό σου τις ανησυχίες και τους φόβους σου για τη σχέση των δύο κοριτσιών.
Μονάδες 8
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου