Πίνακας Περιεχομένων

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΩΝ 1 - 5


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ  (Ενότητες 1 έως 5)


ΕΝΟΤΗΤΑ 1η

1. Να εξηγήσετε γιατί στις παρακάτω προτάσεις παραλείπεται το υποκείμενο
    των ρημάτων.


  •  Ήρθες πολύ αργά.
  •  Φυσάει πολύ τις τελευταίες ημέρες.
  •  Στο παζάρι πουλάνε ό,τι μπορείς να φανταστείς.
  •  Θα σε περιμένω μέχρι το μεσημέρι, αλλά μετά θα φύγω.
  •  Το φαράγγι το περνούν εύκολα μέσα σε λίγες ώρες.


2. Να αναγνωρίσετε το αχώριστο μόριο που υπάρχει σε καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις. 


   άπιστος, ξεκολλώ, αρχιστράτηγος, επιβεβαίωση, διχογνωμία, συνένωση, περιμένω, ενήλικος, ανήλικος, υποβαθμίζω, δυσφημίζω, αμφιβάλλω, ευπρόσδεκτος.


ΕΝΟΤΗΤΑ 2η

1. Να αναγνωρίσετε την έγκλιση στην οποία βρίσκονται τα ρήματα των προτάσεων. 


  •  Ας μείνουμε λίγο ακόμα εδώ.
  •  Ακούστε αυτό που σας λέω.
  •  Οι φίλοι μου θα έρθουν αργότερα.
  •  Μην προσπαθείς ακατόρθωτα πράγματα.
  •  Να σε περιμένω ή να φύγω;
  •  Να κάνεις ό,τι σου λέω.
  •  Ανοίγεις το παράθυρο;



2. Να αναφέρετε τη χρονική βαθμίδα και τον τρόπο ενέργειας των ρημάτων των  προτάσεων.


  •  Έχω έρθει πολλές φορές εδώ.
  •  Θα ακολουθώ πιστά τις οδηγίες.
  •  Ο καιρός είχε χαλάσει το πρωί.
  •  Ήμουν πολύ κουρασμένος εχτές.
  •  Θα έχω φύγει μέχρι το μεσημέρι.
  •  Σε άκουσα πολύ προσεκτικά.
  •  Θα στηρίξω κάθε σου απόφαση.


3. Να σημειώσετε την κατηγορία στην οποία ανήκουν τα παρακάτω σύνθετα. 




   ανοιγοκλείνω
   γκριζομάλλης
   παλαιοπώλης
   φτωχόσπιτο
   μεγαλόψυχος
   επιπλοποιός


ΕΝΟΤΗΤΑ 3η

1. Να αναγνωρίσετε τη φωνή στην οποία βρίσκονται τα παρακάτω ρήματα. 

 

έφυγα, έχω κοιμηθεί, δεχόμουν, ελπίζω, θα πιεστώ, λύθηκα, είχα αντέξει, θα έχω κουραστεί.




2. Να αναγνωρίσετε τη συζυγία στην οποία ανήκουν τα παρακάτω ρήματα και για τα ρήματα β΄ συζυγίας να αναφέρετε την τάξη στην οποία ανήκουν.


πονώ, ακούω, κοιμάμαι, οργίζομαι, αργώ, δέχομαι, αναρωτιέμαι, περπατώ, θυμάμαι, απορώ, ευλογώ, αναθέτω, ευχαριστιέμαι, λέγομαι.


ΕΝΟΤΗΤΑ 4η


1. Να αναγνωρίσετε τη διάθεση των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις. 

 

- Οι αθλητές του στίβου τρέχουν πολύ γρήγορα.

- Μετά τη δουλειά ξεκουράζομαι για μια ωρίτσα.

- Τα φυτά υποφέρουν από την συνεχόμενη ανομβρία.

- Έκλεισα το παράθυρο για να μην κρυώσουμε.

- Πόση ώρα ακόμα θα ετοιμάζεσαι;

- Μην κρύβεσαι από εμένα.

- Ενθουσιάστηκα από τη χθεσινή παράσταση.


2. Να αναγνωρίσετε αν τα ρήματα των παρακάτω προτάσεων είναι μεταβατικά ή αμετάβατα.  Στα μεταβατικά ρήματα να εντοπίσετε το αντικείμενο ή τα αντικείμενα και να αναφέρετε αν είναι μονόπτωτα ή δίπτωτα.


- Οι περισσότεροι άνθρωποι εργάζονται πολλές ώρες την ημέρα.

- Θα σου δώσω ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο.

- Περιμένω το λεωφορείο για μια ώρα.

- Είπα στους φίλους μου όλη την αλήθεια.

- Μη μιλάς τόσο δυνατά.

- Η γνώμη σου με βοήθησε πολύ στην τελική μου επιλογή.

- Θα γράψω μια επιστολή στην τοπική εφημερίδα για το πρόβλημα των σκουπιδιών.

- Ο καθηγητής χορού μας έμαθε σήμερα δύο κρητικούς χορούς.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 5η

1. Να σχηματίσετε τα μονολεκτικά και περιφραστικά παραθετικά των παρακάτω επιθέτων. 

 
   μικρός
  χαμηλός
  ακριβής
  πλατύς
  εύκολος
  καλός
  επαρκής


2. Να υπογραμμίσετε τα επίθετα που δεν σχηματίζουν παραθετικά. 

 
σιδερένιος, δύσκολος, ωριαίος, υπερβολικός, ευχάριστος, αντίθετος, αγγλικός, αποτελεσματικός.



ΠΗΓΗ :http://users.sch.gr/panosloupasis/glwssa_b_gym_epanaliptikes_askiseis_1-5.pdf





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου