Πίνακας Περιεχομένων

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

"ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ - Η ΤΕΧΝΗ" - (ΙΣΤΟΡΙΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)



9. ΤΑ  ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Ποίηση :   οι Έλληνες στα αρχαϊκά χρόνια ασχολούνται με την επική ποίηση, τη διδακτική και τη λυρική.

Επική ποίηση : περιγράφει κατορθώματα ηρώων, όπως στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια του Ομήρου.

Διδακτική ποίηση : δίνει συμβουλές για τη ζωή και τη συμπεριφορά των ανθρώπων. Διδακτική ποίηση γράφει ο Ησίοδος στο έργο του Έργα και Ημέραι.



                   Λυρική ποίηση :  παρουσιάζει τα συναισθήματα των ανθρώπων και τραγουδιέται με τη συνοδεία μουσικής. Τέτοιου είδους ποιήματα έγραψαν ο Σιμωνίδης και η Σαπφώ.


                      




Την ίδια εποχή :  αναπτύσσονται διάφορες επιστήμες, όπως η φιλοσοφία, η γεωγραφία, τα μαθηματικά. Επιστήμονες όπως ο Θαλής και ο Πυθαγόρας προσπάθησαν να εξηγήσουν τον κόσμο γύρω τους με βάση τη λογική.




10. Η  ΤΕΧΝΗ

Οι Έλληνες στα αρχαϊκά χρόνια ασχολούνται με την  τέχνη και κατασκευάζουν :

a) λίθινους ναούς και β) λίθινα αγάλματα σε φυσικό και υπερφυσικό μέγεθος γ) αγγεία

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η επίδραση της τέχνης της Ανατολής και της Αιγύπτου στην ελληνική αρχαϊκή τέχνη.












1. Οι ναοί : χτίζονται με πέτρα και μάρμαρο και είναι δύο ειδών : δωρικοί ή ιωνικοί. Ξεχωρίζουν προπάντων από τους κίονες. Ο δωρικός είναι πιο κοντός, βαρύς και αυστηρός, ενώ ο ιωνικός είναι ψηλότερος, κομψότερος με πλούσια διακόσμηση στην επάνω απόληξή του –στο κιονόκρανο–, που αναγνωρίζεται εύκολα από τις έλικες στις οποίες καταλήγει.


  


         2. Τα αγάλματα : είναι οι κούροι (άνδρες) και οι κόρες (γυναίκες) Οι νεαροί άνδρες – κούροι– παριστάνονται ορθοί, γυμνοί, με καλογυμνασμένα σώματα και πλούσια μαλλιά ˙ οι νεαρές κοπέλες – κόρες – ορθές, κομψά ντυμένες, καλοχτενισμένες, στολισμένες με πλήθος κοσμημάτων.


           



3. Τα αγγεία :  είναι μελανόμορφα (οι μορφές τους είναι βαμμένες μαύρες) ή ερυθρόμορφα (οι μορφές τους είναι βαμμένες κόκκινες)













                      
                                        αρχαϊκή τέχνη from katerina Prokopiou

 
      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου