Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΙΛΙΑΔΑ : ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ




 
Ξαναδιαβάζω στο σπίτι την ενότητα που διδάχτηκα στην τάξη, για να συγκρατήσω το γενικό νόημα και προσέχω τα σπουδαιότερα στοιχεία της, δηλαδή :



1.   Τους ήρωες : ποιος είναι ο χαρακτήρας  τους, τι σκέφτονται και τι πράττουν, ποιες συνέπειες έχουν οι πράξεις τους. Πρέπει να μπορώ να χαρακτηρίζω τα βασικά πρόσωπα και να γράφω τα συναισθήματά τους.



2.   Τα στοιχεία πολιτισμού : να μπορώ να τα εντοπίζω μέσα στο κείμενο και να σχολιάζω τις αξίες, τα ήθη και τα έθιμα.



3.   Να βρίσκω τα εκφραστικά μέσα ή σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές κτλ. ) και τους αφηγηματικούς τρόπους του κειμένου (αφήγηση, διάλογος, περιγραφή).



4.    Να εντοπίζω στο κείμενό μου κάποιες τεχνικές, π.χ. αναχρονισμούς, προοικονομίες.



5.  Συσχετίζω ό,τι επεσήμανα με τη σημερινή εποχή και βρίσκω ομοιότητες και διαφορές. Διαβάζω και τις σημειώσεις που κράτησα στην τάξη στο περιθώριο του βιβλίου μου και κάποια από τα σχόλια του βιβλίου.



6.   Τέλος, κάνω τις εργασίες που έχω για το σπίτι στο τετράδιό μου. Οι ερωτήσεις στην Οδύσσεια και την Ιλιάδα χρειάζονται ανάπτυξη και δεν τις απαντούμε σε δυο – τρεις σειρές. Αναπτύσσουμε τις σκέψεις μας δημιουργώντας μια σωστή παράγραφο.



7.    Αν δυσκολεύομαι και ζητήσω βοήθεια από άλλους ή σχολικά βοηθήματα, φροντίζω αυτό που τελικά θα γράψω να είναι δικό μου δημιούργημα, όσο απλό κι αν είναι.
Καλή μελέτη !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου