Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2018

" ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ" - ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΕΝΟΤΗΤΑ 3η - ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



Είναι σωστό, σύμφωνα με τη γνώμη σας, να περιφρονούμε
τους νέγρους και όσους δεν είναι σαν εμάς;

Τώρα εγώ το ξέρω κιόλας ότι όλοι θα πούνε πως δεν είναι σωστό, αλλά εγώ όμως θα πω ότι είναι σωστό. Εγώ πιστεύω ότι οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίσοι, υπάρχουν οι όμορφοι, οι άσχημοι, οι ψηλοί, οι κοντοί, οι έξυπνοι και οι χαζοί. Έτσι υπάρχουν και οι διαφορετικοί λαοί. Για παράδειγμα, εγώ τους Γερμανούς τους σιχαίνομαι και τους μισώ γιατί κάνουν πάντα πόλεμο, τους Άγγλους τους σιχαίνομαι και τους μισώ γιατί λένε ότι είναι καλύτεροι σ’ όλο τον κόσμο, τους Γάλλους τους σιχαίνομαι και τους μισώ γιατί κάνουν πάντα τον πόλεμο του κρασιού με μας. Τους νέγρους εγώ δεν τους σιχαίνομαι και δεν τους μισώ γιατί δεν μου έχουν κάνει τί­ποτα, όμως βρομάνε, και γι’ αυτό τους σιχαίνομαι λίγο.

Σε μένα μου αρέσει μόνο η Ιταλία!!!
 (από έκθεση μαθητή)

«Εγώ ελπίζω να τη βολέψω», επιμ. Μαρτσέλο Ντ’ Όρτα, μτφρ. Γιώργος Κασαπίδης, εκδ. Γνώση, 1995

ΠΗΓΗ :ΕΔΩ

 
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ :
 
1.  " Εγώ πιστεύω ότι οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίσοι,  υπάρχουν οι όμορφοι, οι άσχημοι, οι ψηλοί, οι κοντοί, οι έξυπνοι και οι χαζοί." 
 Γράψε μια παράγραφο για να αντικρούσεις με επιχειρήματα την άποψη αυτή.

 Μονάδες 6


2. α) Θέλεις να παρουσιάσεις τις απόψεις του παραπάνω μαθητή στους συμμαθητές σου. Ξαναγράψε την παράγραφο σε πλάγιο λόγο και διάλεξε ρήματα εξάρτησης που να περιλαμβάνουν το δικό σου σχόλιο για όσα γράφονται.


  β) Ως αποτέλεσμα των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων που υπάρχουν στην κοινωνία, κάποια εθνικά ονόματα χρησιμοποιούνται μειωτικά για να δηλώσουν ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Προσπάθησε να συμπληρώσεις τις παρακάτω προτάσεις με τη σωστή λέξη:
 
  • Είναι πολύ τσιγκούνης. Όταν είναι να δώσει χρήματα, γίνεται .................
        α. Εβραίος       β. Εγγλέζος      γ. Γάλλος


  • Θύμωσε πάρα πολύ,...................... έγινε με αυτά που του είπα!

       α. Γερμανός     β. Τούρκος        γ. Αλβανός 



  • Πώς μπορείς να ζεις σαν ................... μέσα σε αυτό το αχούρι !

       α. γύφτος        β.νέγρος           γ. τσιγγάνος
  • Άκου τον ............................ δεν ξέρει ούτε να μιλήσει ούτε να φερθεί! 
       α. βλάχο         β. νέγρο            γ. τσιγγάνο


Μονάδες 4


ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ : (επίλεξε μία από τις 2 ασκήσεις, περίπου 200 - 250 λέξεις)


1. Με αφορμή το κείμενο γράφεις ένα άρθρο στο ιστολόγιο του σχολείου σου, όπου προσπαθείς με τα κατάλληλα επιχειρήματα να προβάλλεις το δικαίωμα των ανθρώπων στην ισότητα, αλλά και τη διαφορετικότητα.


2. Γράψε ένα γράμμα στον μαθητή από την Ιταλία για να του πεις αν συμφωνείς ή διαφωνείς με αυτά που γράφει και για να εκφράσεις τις δικές σου απόψεις.

 Μονάδες 10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου