Δευτέρα, 9 Οκτωβρίου 2017

" ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ " - ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΕΝΟΤΗΤΑ 2η




ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
[ Μιλάτε με το διπλανό σας ]


Έχετε προσέξει πως, όταν θέλει κανείς να μιλήσει με τους συμμαθητές του μέσα στην τάξη, έχει συνέχεια προβλήματα; Φυσικά, μπορείτε να μιλάτε με το διπλανό σας, αλλά ακόμα κι όταν μιλάτε χαμηλόφωνα, η δασκάλα σάς ακούει και σας λέει: «Αφού έχεις τόσο πολλή όρεξη να μιλήσεις, έλα στον πίνακα για να δούμε αν είσαι πάντα τόσο φλύαρος!» και σας ρωτάει να της πείτε όλες τις επαρχίες με τις πρωτεύουσές τους, κι αυτό δημιουργεί ένα σωρό ιστορίες. Μπορεί βέβαια κανείς να συνεννοείται γράφοντας σε ένα χαρτί και ύστερα να το κάνει σαΐτα και να το πετάει σ' αυτόν που θέλει, αλλά και τότε πάλι, σχεδόν πάντα, η δασκάλα το βλέπει και ζητάει να της το πάμε και ύστερα να το πάμε στο διευθυντή και επειδή συνήθως γράφει «Ο Ρούφους είναι βλάκας, δώστε το και σ' άλλους» ή «Ο Εντ είναι χαζός, δώστε το και σ' άλλους», ο διευθυντής θα σας πει πως θα καταντήσετε αγράμματοι, θα γίνετε αλήτες και πως αυτό θα κάνει τους γονείς σας να πονέσουν πολύ και πως σκοτώνονται για να σας αναθρέψουν σωστά. Και στο τέλος σάς τιμωρεί!



Ρενέ Γκοσινί — Σαν Ζακ Σανπέ, Ο μικρός Νικόλας και η παρέα του, μτφρ. Ανδρέας Καρακίτσιος, εκδ. Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2000

ΠΗΓΗ : Νεοελληνική γλώσσα β' γυμνασίου


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ :

1. Ποια προβλήματα πιστεύει ο μικρός Νικόλας ότι δημιουργούνται, όταν θέλει κανείς να μιλάει με τους συμμαθητές του κατά τη διάρκεια του μαθήματος ; Να τα παρουσιάσετε σε μια παράγραφο.

2. α) Να συγκεντρώσετε από το παραπάνω κείμενο λεξιλόγιο που αναφέρεται στο σχολικό περιβάλλον :

       Ουσιαστικά :
       Επίθετα / μετοχές :
       Ρήματα :


   β) Να εντοπίσετε στο κείμενο τέσσερις (4) λέξεις που χρησιμοποιούνται για τη σύνδεση προτάσεων, να τις γράψετε στο ακόλουθο πίνακα και δίπλα να σημειώσετε τι δηλώνει η καθεμιά, όπως στο παράδειγμα :


Πίνακας συνδετικών λέξεων

      1.   όταν          →              χρόνος
      2.
      3.
      4.
      5.



 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ : (επιλέξτε μία από τις 2 ασκήσεις)


1. Να περιγράψετε πώς προσπαθείτε να επικοινωνείτε με τους συμμαθητές σας κατά τη διάρκεια του μαθήματος και τις αντιδράσεις του καθηγητή σας. Το κείμενό σας να είναι 180 - 200 λέξεις.

2. "Και στο τέλος σάς τιμωρεί!" συνεχίστε την ιστορία δίνοντας μια διαφορετική εξέλιξη. (180 - 200 λέξεις)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...