Δευτέρα 15 Μαΐου 2017

" ΜΕΓΑΛΟΨΥΧΗ ΣΤΑΣΗ " - ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΕΝΟΤΗΤΑ 16η


 ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ :

Ο βασιλιάς Αλέξανδρος στη Στατείρα και στη Ροδώ και στη Ρωξάνη τη γυναίκα του εύχεται να είναι καλά. Αν και αντιτάχτηκε σε μας ο Δαρείος δεν τον εκδικήθηκα, αλλά αντίθετα, γιατί ευχόμουν να είναι ζωντανός κάτω από την εξουσία μου· ενώ ίσα που ανέπνεε ,τον βρήκα στην τελευταία αναπνοή, κι επειδή τον λυπήθηκα τον κάλυψα με τη χλαμύδα μου. Ζήτησα να μάθω απ’ αυτόν κάτι για το θάνατό του. Κι αυτός μου είπε· «Έχε ως παρακαταθήκη την κόρη μου Ρωξάνη και θα ζήσει μαζί σου» [...] Τιμώρησα όπως άξιζε τους αίτιους του θανάτου του [...] Διέταξα να χτιστεί ηρώο αφιερωμένο σ’ αυτόν κοντά στους πατρικούς του ήρωες· και εσείς σταματήστε το θρήνο γι’ αυτόν· γιατί εγώ θα σας αποκαταστήσω στα ανάκτορά σας [...] Σύμφωνα λοιπόν με τις επιθυμίες του Δαρείου θέλω να είναι η Ρωξάνη γυναίκα μου και βασίλισσα, αν και σεις συμφωνείτε μαζί μου, θέλω και διατάζω να προσκυνάτε αυτήν ως γυναίκα του Αλέξανδρου. Να είστε καλά στην υγεία σας.
Ψευδο-Καλλισθένης, Μυθιστορία Ἀλεξάνδρου, Παραλλαγή γ, 22
ΠΗΓΗ : εδώ


Για την Προστακτική μέσης φωνής : http://istografia.blogspot.gr/2015/04/16.html

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου